måndag 20 augusti 2007

Frånmäle - förklaring följer

Ja, det var ju ett tag sen jag skrev nåt här på bloggen. Förklaringen till detta grundar sig i tre saker:

  1. Semester
  2. Dränering
  3. Nya cementplattor på garageuppfarten

Dränering

Det mesta av min vakna tid har jag spenderat med en skyffel i händera, grävandes en grop åt mig själv. Eller rättare sagt åt mitt hus.

Det som började som ett plattläggningsprojekt eskalerade en aning, och några plattor har ännu inte kommit på plats.

Dock har vi nu en ny vattenservis, ny dränering och en välisolerad källare.

Förhoppningsvis ska huset stå torrskott i många år framöver.

Men i veckan drar det ursprungliga projektet igång - plattsättningen - så jag lär inte vara särskilt aktiv här på bloggen de närmsta veckorna heller...

Inga kommentarer: