torsdag 10 april 2008

Nej, nu jävlar

Nu har den här bloggen vilat klart. Nu får det räcka. Nu är det dags för lite aktion.

Det var ju ett tag sen det blev något skrivet här. Det har sina skäl, men jag tänker inte komma med några tomma bortförklaringar. Jag har helt enkelt inte haft tiiiid - eller pallat... Dessutom vill man ju inte gå in i bloggväggen precis -nu när man fortfarande realtivt ny på bloggarposten.

Jag läste härom dagen om några amerikanska bloggherrar som, enligt utsago, drabbats av hjärtiattack p g a sitt bloggande. Så vill man ju inte sluta, hemska tanke.

När jag nu åter skrider till verket, har jag nog distanserat mig till bloggen. Den ska inte, och får inte, bli en stressfaktor. Jag har många olika projekt, och denna blogg får helt enkelt vara med att dela på den tid som finns.

Under tiden som dessa sidor levt i limbo, har konstigt nog resten av internetvärlden snurrat på. Bl a har ett gäng driftiga herrar dragit igång svensksmak.se. Här hittar man både matskola och recept. Frontfigurer är Stefan Holmström och Peter Harryson. De aggerar, med sin webbplats, ambassadörer för den svenska husmanskosten. Och det gillar vi.

Vi gillar också taffel.se. Här har ett gäng av den mest namnkunniga svenska matskrivareliten samlats under en och samma URL. Det i matväg som inte behandlas på dessa sidor är inte värda att nämna.

Nu hoppas jag att det ska bli lite mer frekventa inlägg på den här bloggen. Jag har bunkrat upp med både bilder och recept - men ni får ge er till tåls någon dag eller så.

Inga kommentarer: