lördag 13 januari 2007

Mittimaten vaddå?

Ja, ja, ja, ja. Jag vet.
Kalla det namnstöld, men jag kunde inte låta bli. Det ligger så rätt i munnen.

Aspengren och Nilsson får förlåta mig. Eller hota mig. Bloggnamnet är nu taget.

Jo, då var man igång. Tanken på en matblogg har grott rätt länge faktiskt, men inte riktigt fått luft under vingarna. Har tidigare haft kokboksambitioner som sakta rann ut i sanden. Om det var tidsbrist eller intressekonflikt minns jag faktiskt inte idag. Antagligen lite av varje - möjligen även en liten latmask.

Hur som.

Mitt intresse för mat kommer helt klart hemifrån. Mor är kocka. Men jag har även djupa referenser i både min farmors och min mormors småländska/halländska husmanskök. Även om det mesta av mina nuvarande smakpreferenser har sina rötter i både sydligare och ostligare mattraditioner, är jag övertygad om att jag så småning om landar stadigt i den halländska.

Det gäller väl att hitta intryck och förnya? Jag menar cross-over! Kombinera, kreera och fantisera.

Det är mat för mig.

Så, imorgon ska det kombineras, kreeras och fantiseras. Lisa Förare Winbladh har pushat för vaniljen. I morgon ska jag experimentera. Lasagne på scampi, mango, chili och vanilj.

Kan det bli något?

Och förresten, välkomna till min blogg!

Inga kommentarer: