torsdag 15 februari 2007

Fruktsamt drag, my a--!

Trogen ICA-kund som man är, föräras man med ett ex av Buffé i brevlådan titt som tätt. Med rabattcheckar och allt.

För det mesta tycker jag Buffé är trevlig läsning och det händer inte allt för sällan att jag lagar nåt recept ur tidningen.

Men så idag ser jag denna artikel / annons:

fruktstund a la ica
Ja blir så förbannad. Det är ett hån mot mig som kund! Skulle inte förvåna mig om det är ett hån mot miljön också!!

Tror ICA att deras kunder är så lata att de inte orkar öppna munnen och bita av en tugga på ett äpple eller ett päron? Eller har jag missat nåt? Har knivförbudet vandrat ända in i köket - har jag inte längre möjligheten att skiva min egen frukt?

I ingressen frågar sig ICA: "Hur äter man hälsosammare utan att det blir tråkigt?".
Det ska jag svara på: Du går till din lokala torghandlare, letar upp den finaste frukten, får - förhoppningsvis - ett trevligt samtal och pröjsar antagligen betydligt minde.

Inga kommentarer: